Forum www.clubamgrymek.fora.pl Strona Główna www.clubamgrymek.fora.pl
Klub Miłosników Mercedes AMG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mercedes-Benz 300E AMG 1987

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.clubamgrymek.fora.pl Strona Główna -> Samochody AMG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rymek
Administrator



Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:22, 26 Sty 2008    Temat postu: Mercedes-Benz 300E AMG 1987

Mercedes klasy średniej wyższej wyposażany był w wiele jednostek napędowych benzynowych jak i diesli (200D R4 8V, 250D R5 10V, 300D R6 12V, 200E R4 8V, E200 R4 16V, E220 R4 16V, 230E R4 8V, 260E R6 12V, 300E R6 12V, E300 R6 24V, E320 R6 24V, E420 V8 32V, E500 V8 32V, E36 AMG V6 24V , E60 AMG V8 32V). Auto posiadało również ogromną gamę nadwozi począwszy od sedana kończąc na kabriolecie. W sierpniu 1993 roku dostał zaszczytną nazwę Klasy E, wtedy oznaczenia zmieniły się np. z 200E na E200, przy czym litera E nie oznaczała już elektronicznie sterowanego wtrysku paliwa, a przynależność do klasy E. Auto przeszło w tym czasie drobny facelifting (przednie reflektory i maska, zderzaki, tylne lampy i klapa bagażnika) oraz lakierowane zderzaki, jako samochód niemal najwyższej klasy oferował dość bogate wyposażenie szczególnie pod koniec produkcji, prawie wszystkie modele były wyposażone w klimatyzację (rzadziej klimatronic), przynajmniej jedną poduszkę powietrzną, ABS, i wiele innych dodatków do dziś nieobecnych w ofercie niektórych firm samochodowych, jak np. elektryczne podajniki pasów bezpieczeństwa w wersjach coupé i cabrio czy hamulec ręczny zaciągany nogą dla większej wygody. Oferowana wersja cabrio zaprezentowana w 1991 roku bazowała na nadwoziu coupé i miała pomniejszony rozstaw osi. W latach 1989-1994 produkowano wydłużoną wersję „lang” o przedłużonym rozstawie osi. Samochód posiadał trzy pary drzwi, mieścił 7/8 osób. Wyposażony był w jednostki benzynowe o poj. 2.6, 2.8 litra bądź diesla 2.5 l. Podobnie jak poprzednicy tego modelu z rodziny W115 i W123, wykorzystywany był głównie przez taksówkarzy i firmy zajmujące się transportem osób, cieszył się dużym powodzeniem w krajach arabskich. Ponadto w latach 1986-1995 produkowano modele specjalne o standardowym i powiększonym rozstawie osi, przeznaczone pod dalszą zabudowę (np. pod karetki pogotowia, karawany itd.).

Opcjonalnie do modelu W124 można było zamówić napęd na 4 koła (4MATIC, od 1987 r.), który poprawiał właściwości jezdne w trudnych warunkach pogodowych (np. zima).Za dopłatą dostarczana była również automatyczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi (ASD), oraz w późniejszych rocznikach system kontroli trakcji (ASR). Model W124 był także jednym z najmniej zawodnych aut jakie powstawały w tamtym okresie, oprócz tego był także jednym z najbardziej komfortowych. Skomplikowane tylne zawieszenie (wielowahaczowe, opracowane w 1983 roku dla modelu W201, było ono jednak tak dobre że zaadoptowano je do większego modelu W124, a potem do modelu W210) nastawione było raczej miękko co skutecznie tłumiło wszelkie niedostatki nawierzchni jednak nie zapewniało sportowych właściwości jezdnych. Model 500E stworzony w 1990 roku razem w kooperacji z Porsche był pomysłem aby konkurować z BMW M5 E34, również on skutecznie spełnił pokładane w nim nadzieje oferując lepszy komfort jazdy i bardziej dostojnie poruszając się po Autostradzie. W 1995 roku produkcja czterodrzwiowej limuzyny została przerwana i zastąpił go model W210 klasy E (okularnik), który nie miał już tak dobrej opinii jak jego poprzednik, modele W124 kombi i coupé były produkowane rok dłużej tzn. do 1996, a cabrio do 1997. W124 krytykowany był za ubogie wyposażenie na początku produkcji jak i za pojedynczą wycieraczkę szyby przedniej, która nie była dość efektywna. Dzisiejszy najnowszy model E klasy ma oznaczenie W211 i posiada pneumatyczne zawieszenie jako opcję wyposażenia dodatkowego.

Materiały pobrane z WIKIPEDIA Wolna encyklopedja


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rymek dnia Sob 23:54, 26 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rymek
Administrator



Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:25, 26 Sty 2008
PRZENIESIONY
Sob 23:51, 26 Sty 2008    Temat postu: Galeria

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rymek dnia Sob 22:29, 26 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rymek
Administrator



Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:07, 27 Sty 2008    Temat postu: Wymiary

Model sedan kombi (T) coupe cabriolet
Wymiary (mm) 4740 mm 4765 mm 4655 mm 4655 mm
Rozstaw osi (mm) 2800 mm 2800 mm 2715 mm 2715 mm
Cięzar całkowity (kg)1370 kg 1480 kg 1390 kg 1490 kg
Zbiornik paliwa (l) 70 l 72 l 70 l 70 l
Objęt. bagażnika (dm³) 520 dm³ 530 dm³ 480 dm³ 300 dm³
Seryjne ogumienie (mm) 195/65/R15 195/65/R15 195/65/R15 195/65/R15


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rymek
Administrator



Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:11, 27 Sty 2008    Temat postu: Dostepne Silniki AMG

E 34 ///AMG R6-24v / 3406 cc ³ 5-biegowa automat. 252 KM (185 kW) @ 5,600 350 N·m @ 4,000 300l 1500.0 kg 7.5 s 240 km/h


E 36 ///AMG R6-24v / 3600 cc ³ 5-biegowa automat. 272 KM (200 kW) @ 5,800 370 N·m @ 4,200 480l 1500.0 kg 6.7 s 260 km/h


E 60 ///AMG V8-32v / 5996 cc ³ 4-biegowa automat. 381 KM (280 kW) @ 5,500 580 N·m @ 3,800 485l 1710.0 kg 5.2 s *250 km/h
280 km/h


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.clubamgrymek.fora.pl Strona Główna -> Samochody AMG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin