Forum www.clubamgrymek.fora.pl Strona Główna www.clubamgrymek.fora.pl
Klub Miłosników Mercedes AMG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mercedes-Benz C AMG (1993-2000)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.clubamgrymek.fora.pl Strona Główna -> Samochody AMG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rymek
Administrator



Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:38, 09 Lut 2008    Temat postu: Mercedes-Benz C AMG (1993-2000)

samochód osobowy produkowany od 1993 r. do 2001 r. Jest następcą W201 - popularnie nazywanej "Mercedes 190". Do 1997 roku był to najmniejszy Mercedes w ofercie, mimo to miał aż 4,5 metra długości i zaliczano go do klasy średniej. Standardowe dla Mercedesa stonowane i spokojne stylizowanie nadwozia i wnętrza pojazdu, pełne elegancji i wykwintności. Pod koniec 1997 roku przeszedł generalny face-lifting.

W porównaniu do poprzednika miał smuklejsze linie nadwozia, oferował więcej miejsca w środku oraz posiadał udoskonalone systemy aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa pasażerów. Komfort został dostrzegalnie ulepszony, nawet jeśli pozorne różnice były niezauważalne. Teraz w standardzie znajdziemy pełno wymiarową poduszkę powietrza kierowcy, system bezpieczeństwa bocznego uderzenia, system ABS, wspomaganie kierownicy, pięciostopniową manualną skrzynie biegów oraz centralny zamek. Jeszcze ceny były minimalnie wyższe od 190tki.

Następną innowacją był pomysł na inny design i linie wyposazenia: obok wersji klasycznej, która od 1995 byla właściwie nazywana Classic, były dostępne trzy inne wersje: Esprit, Elegance i Sport. Właśnie te trzy warianty stanowiły około 1/3 wszystkich sprzedanych samochodów.

Materiały pobrane z WIKIPEDIA Wolna encyklopedja


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rymek dnia Śro 20:38, 20 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rymek
Administrator



Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:44, 09 Lut 2008    Temat postu: Galeria

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rymek dnia Wto 22:18, 12 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rymek
Administrator



Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:48, 09 Lut 2008    Temat postu: Mercedes-Benz C AMG

W październiku tego samego roku, pojawił się nowy model AMG czyli C43 wyposażony w silnik 4,3 litra znany z modelu W210 E430 V8 generując podwyższoną moc 306KM. Standardowo wyposażony w system stabilizacji toru jazdy ESP i automatyczną skrzynią biegów.

W listopadzie 1993 roku, DaimlerChrystler na IAA we Franfurkcie zaprezentował najmocniejszą odmianę seryjnie produkowanej C-klasy - model C36 AMG.

Charakteryzował się silnikiem o pojemności 3606 ccm i generował maksymalną moc rzędu 280KM przy 5750RPM oraz maksymalnym momencie obr. 385Nm przy 4000 - 4750RPM. Był to przeprojektowany przez firmę AMG 24-zaworowy silnik Mercedesa o pojemności 3,2 litra (220KM), znany na przykład z modelu W124. Standardowo połączony z czterobiegową przekładnią automatyczną.

Seryjna produkcja rozpoczęła się na poczatku 1994 roku i trwała do zastąpienia następną wersją AMG - modelem C43.

Koniec roku 1997 zapowiadał zmiany w prawdziwie sportowych edycjach W202. Na International Automobile Fair, debiutowały dwa T-modele: zaraz obok zwyczajnego C220CDI, uplasował się model C43 AMG, pierwszy ośmiocylindrowiec w gamie małej C-klasy.

Wyposażony w 4266 ccm silnik, znany z E430 W210, wykonany w technologii trój-zaworowej (2 dol., 1 wyd.), i ciekawej jak na Mercedesa, technologii "Double-ignition" czyli wykorzystanie dwóch świec zapłonowych na cylinder. Zmodyfikowany wałek rozrządu, dolot oraz układ wydechowy zaowocował maksymalną mocą 306KM osiąganą przy 5750RPM oraz bagatelnym maksymalnym momentem obr. 410Nm osiąganym od 3250RPM do 5000RPM. Połączony w standardzie z nową, pięciobiegową skrzynią automatyczną sterowną elektronicznie, ponadto automatyczną klimatyzacją typu Climatronic oraz elektronicznym stabilizatorem toru jazdy ESP, był idealną konkurencją dla BMW M3 czy Audi RS4 oraz stał się topowym modelem W202.

Pod koniec produkcji tajemniczo pojawił się model C55 AMG. Bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych i głównie można o tym modelu usłyszeć na amerykańskich forach internetowych. Wg jednego z for, często użytkownicy modelu C43 przekładają silnik na C55, tworząc istne monstrum z samochodu wagi i wielkości C-klasy.

Model C55 wyposażony w już 32-zaworowy silnik o pojemności 5439 ccm (czyli teoretycznie 5,4 litra) był również silnikiem o widlastym układzie ośmiu cylindrów. Produkował moc 354KM i jeszcze bardziej porażający moment obrotowy 510Nm.

Nastrój na zewnątrz w stylu sportowym, w stylu AMG. Wersja "przedliftingowa", C36, wyposażona w zderzaki oraz progi rodem z prawdziwego Mercedesa. Duże, o ostrych liniach, optycznie obniżające samochód. Samochód bazował na wersji Sport, co można poznać po plakietkach na bocznych listwach, jednak w okół samochodu pojawił się chrom jak w wersji Elegance.

Nie inaczej w wersji C43 (względnie C55). Chrom tym razem nie odnalazł swojego dotychczasowego miejsca - zamiast tego zamontowano klamki od wersji Elegance z chromowanym górnym "paskiem". Modyfikacje przodu i tyłu przeniosły się analogicznie jak w poprzedniku na zderzaki i progi, lecz stały się bardziej opływowe i "nadmuchane".

Wewnątrz, we wszystkich AMG można było odnaleźć skórzaną, czarną tapicerkę - oczywiście na zamówienie dostępna każda inna, jednak charakterem wewnątrz AMG były biało-czarne aplikacje. Zegary, odpowiednio wyskalowane do okolic 300 km/h, wewnątrz białe, jednak blaty pozostały czarne. Kierownice - sportowe - skórzane, z doszytą na dole białą aplikacją. Sama tapicerka, na zamówienie występowała z dodatkowymi biało-srebrzystymi obszyciami na fotelach i boczkach.

Materiały pobrane z WIKIPEDIA Wolna encyklopedja


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rymek dnia Sob 22:49, 09 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rymek
Administrator



Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:49, 09 Lut 2008    Temat postu: Silniki w C AMG

C36 AMG 3606ccm; I6 24V; 280KM, 385Nm Wrzesień 1993 - Czerwiec 1997
C43 AMG 4266ccm; V8 24V; 306KM, 410Nm Październik 1997
C55 AMG 5439ccm; V8 32V; 354KM, 530Nm 1999 - 2000 (2001 dla Kombi)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.clubamgrymek.fora.pl Strona Główna -> Samochody AMG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin